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Journal of the Korean Society of Hazard Mitigation 2011;11(5):55-62.
Published online October 31, 2011.
타이어를 장착한 하중이동시험의 LOOP이음 바닥판 진동수 특성
성익현
Estimation of Frequencies for Track Loading and Loop Type Precast Deck with Tracking Tests
Ik-Hyun Sung
Abstract
Increase in traffic intensity and speed requires more complex analysis of structures than it was case before. today it is necessary to consider dynamic behaviour of structures that has been induced by loads moving over a structure. To Investigate about dynamic coupled effects on the simple supported precast segment bridge deck and moving vehicle tracking behavior. In this paper, an experimental study is performed in other to determine the frequencies to find the effects of interaction between vehicle and structures. Tracking vehicle is consist of real rubber tire and adequate mass and weight. Results presented in this paper show that a real vehicle tracking effects are expressed more realistic dynamic behavior.
Key Words: tracking machine; frequencies; precast segment bridge deck; dynamic behavior
요지
근래에 들어 자동차의 주행속도와 도로를 이동하는 차량의 밀도가 급격히 증가하고 차량의 접지하중 또한 매우 크게 변화하였다. 따라서 이러한 차량하중의 변화에 대하여 구조물과 그 위를 진행하는 차량에 대한 동적 상호 효과를 파악하기 위하여 교량과 이동차량의 각각에서 진동수를 파악하였다. 구조물의 진동수와 차량의 진동수 간에 고무타이어를 장착한 차량의 진동수는 비교적 유사 진동대역을 나타냄을 알 수 있었다. 트랙 시험기는 설계에 의하여 제작되었으며 차량시험 장치에는 실제 트럭용 고무 타이어를 장착하여 시험하였다. 실제 주행차량의 특성을 파악하는 것은 동적거동을 보다 현실적으로 파악하여 국부 부재 결함발생을 파악하는데 도움이 될 것이다.
핵심용어: 동적 상호 효과; 진동수파악; 실동차량; 이동질량시험; 구조물-차량 상호효과


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